Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
KADER VE LEVHi MAHFUZ (Karoglanin 22. 05. 2013 Vaazi)
#1
20-2014icon 
[Resim: islamiresim-www-karoglan-de-islamidizayn.png]

KADER VE LEVHi MAHFUZ
22. 05. 2013 Carsamba


Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim
Ve inne min ehlil kitabi lemen yü minu billahi vema ünzile ileyküm vema ünzile ileyhim haşi iyne lillahi la yeşterune biaeyetillahi semenen galilen,ülaike lehüm ecruhum inde rabbihim innallahe seriul hisab.
Ya eyyühelleziyne eamenusbiru ve saabiru ve raabitu vettegullahe lealleküm tüflihun.
sadakallahul azyim. Aliimran 199 - 200
Allahümme salli ala seyyidinel evveliyne vel ahiriyn veselamün alel mürseliyne velhamdülillahi rabbel alemiyn.
Yolculugumuza başliyoruz
Hayrihi ve şerrihi minallahi teala diye iman ettiysek o zaman hayirida şerride yaratan Allah ise o zaman cennet cehennem ve azap ne demek olur.
bunu bir misal ile aciklar isek
mesela Arabayi icad eden adam o araba insanlarin hayirina biryerden bir yere gitmeyi kolaylaştirsin diye icad etdi ve Allah ona ilham etdi o da icad etdi.
Arabanin icad gayesi insanlara faydasi olsun diye. amma geldi bir adam bu günümüze ve trafik kurali denen kurallari ihlal etdi ve ve o araba ile carpti adam öldürdü. peki ne oldu şimdi araba icad gayesinin dişinda bir amelde kullanilip adam katledildi. ve şimdi burada arabami suclu yoksa arabayi kullanma kurallari dişinda kullanan ve katil olan kimsemi. yoksa arabayi icad eden adammi suclu. yine misal üzüm güzel bir bitki üzüm yemek ile insan sarhoş olmaz ve sarhoş olup yanliş işler yapmaz amma eger üzüm bozulup şarap edilirse ve icilirse insan sarhoş olur ve ne yaptigini bilmeden adam öldürebilir zina edebilir hirsizlik edebilir kari cocuk dövebilir. peki o zaman bu üzümü yaratan hak tealami suclu yoksa üzümü üzümlükden cikarip şarap eden fabrikami yoksa onu kendi iradesi ile şarap olmuş halini alip icen adammi yahut birini kandirip ona icrenmi yoksa o üzüm şarabini icince zina ettigi kadinmi.
Allah şarap haram dedimi, dedi Allahin üzümü yaratma gayesi insanlarin faydasina olan enzimleri vitaminleri kullari bunu yiyip alsin diyemi, yoksa evet peki onu bozunca kokuşturunca icine şeytanin cocuklari girince ve onlari icince akil melekeleri görevini yapamiyor ise ve iyi yerine yalniş işler yapiyor ise nasil diyebilirzki bizler Allah o adamin sarhoş olup zina edecginide yaratandir. o zaman o adam suclu degil cehenneme atilmamasi lazim diyebilirmiyizi. insan nasil bilerek ve kendi iradesi ile alkol alip sarhoş oluyor ise ve sarhoş oluncada kendini kaybedip yalniş işler yapiyor ise o zaman o fiilde
her ne kadar Allahu tealanin yaratma fiili olsada insan cüzi iradesi ile kendi tercih etmişdir ve birde kirmizda gectiyse veya sarhoş araba binip, adam carptiysa cezasini bu dünyada cekecek oldugu gibi, ahiretdede, Rabbimiz kulllarina kitap gönderdigini, peygamber ve nebiler gönderdigini ve onlarin neyin güzel neyin yasak ve haram oldugunu ve yalniş oldugunu bildirdigini ibraz eder. ve eger bizler bu ahir zamanda incikli zeburu kurani tevrati intenet denen let ile heryerde duyup okuyabiliro isek günlük binlerce lüzümsuz kitaplar haberler magazinler okuyup dinliyebiliyor idiysek, o zaman hak kitaplarida okuyacak vaktimiz var demekki. ve kimse diymez ben Allah diye birşey duymadim kitaplarini duymadim peygamberlerini duymadim diyemez.
doktur olan birisi nasil doktorlar kanununu bilmeli ve kanuna aykiri dokturluk yapmaz ise veya bir elktrikci elektrikle ilgili yasalari ögrenip yasalara uygun elektrik tesisati döşemek mecburiyeti var ise mesela halktan biri elektrikcinin bildigi kuralllari bilmek zorunda degil amma o yinede kulakdan dolma o kurallari bilir ve eger doktur veya elektrikci kurallari ihlal eder ve kazaya sebeb olursa suclunun onlarin oldugunu bilir ve onlar hakkinda mahkmeye başvurur ve mahkemeninde kurallari kim ihlal etiyse onu cezalandirmasi gerekmezmi. öyleyse ana kural Allahin muradi hayir olandan tarafdadir iyi olandan tarafdadir ve kimde Allahin hayir murad ettigi bicagi, adam öldürmekde kullanirsa, o zaman bu fiil, kural ihlali sonucu, Allahin yaratmasi ile fakat , Allahin yaratma gayesine karşi olan bir fiildir. ve bu fiil işlenirken kim niye o kurali ihlal etti diye bakilir. bilerek yapilan ihlaller ceza gerektirir ve nasil dünyada mesela evine giren hirsizi öldüren kimseye ceza verilemez yani o öldürmese, o cani belki hirsizligin yaninda onu da öldürcek ise işde bilmemek ve kazaen olan durumlardan insan sorumlu degildir. fakat buna ragmen olayin kaynagina gidilir ve kim kazaya sebeb olmuş ona bakilir yani kurali kim ihlal etmiş.
işde Allahin şerri de yaratmasina ragmen, insanlara ceza verecek olmasi bu yüzdendir.
Allah güzel ve insanlara faydali olarak bildigimiz inek kolun keci gibi hayvanlari yaratmiş fakat insanlar bogayi kizidirip areneda onunla dalga geciyorlar ve boga onu öldürünce insanlarin faydasina sunulan hayvani zorla katil ediyorlar demekdir ve birde onu öldürüler ve ise elbet bunu yapanlar ceza görecekler ve o bogaya yaptiklarinin hesabini verecekler.
Allah uysal hayvanlar yartattigi gibi saldirgan hayvanlarda yaratmiş onlarda yine kendi dogasinda bulundugu müddetce insanalarin ve doganin hizmetindedirler ve onlar yerinden alinip oynanirsa onlarada dünyayada zulum etmiş olunur.
musa aleyhisselamin o yumruk atip öldürdügü adami öldürüken gayesi, kendine siginan adami korumakdi fakat yumrugun dozunu ayarlayamayinca adam ölmüş ve bu yüzden saraydan cikip kacmasina sebeb olmuş ve bu sayede şuayb aleyhiselami bulup ondan on sene ders almasina sebeb olmuş yani peygamberi bir diger peygamber yetiştirmiş ve onun kizi safura ile evelenmiş . yani onun firavunun sarayindan cikip şuaybi bulmasi icin bu kaza olmaliydi.yani musanin gözünün acilmasi icin şuaybi bulmasi gerekiyordu. musanin yildizinin cirasini şuayb yakmişdir.
peygamberimizin hocasi cebraildir. musa ise bizatihi cenabi mevla ile mülakat edendir, Turda cenabi mevla ile konuşan görüşen yine tuva vadisin de kuranda gectigi gibi bizzat cenabi mevla ona ya musa nalinlerini cikar burasi kutsal vadi buyurmuşdur.
işde Matrix filimindede keanu revansi uyundiran morpheusdur morpheusudua uyandiran, bir secilmiş oldugunu ona söyleyen varheit sagedir. yani illa bir cira yakan olmaliki cirasi yaninca yolunu görsün ve işigi ile başkalarini aydinlatsin faydali olsun. hepimiz beşer oldugumuzdan bizlerin bir cira yakana ihtiyacimiz vardir. bizi uykudan uyandircak bir morpheusa ve morphesularida uyandiran var sagelere ihtiyac vardir.nasil musa musa olmdan önce on sene şuaybe hizmet edip ondan ders aldiysa ve peygamberimiz namaz nedir bilmezken cebrail gelip ona ögrettiyse işde zamanin sahibi mehidiyide egiten ögreten cirasini yakanlar olmuşdur ve artik o şimdi başkalarini uyandirip başkalarinin cirasini yakmakla meşguldur. uykudan uyanan yolunu sececek, ya yeniden uyuyacak, ve bir daha kalkmayasiya, yahutda uyancak ve başkalarinida uyandircak.
Teveccüh yani nazar yani bakmak göz süzmek işde şeyhlerin muridilerine bakmalari bunun icin gereklidir. yani cirasini yakmak icin. yani nasil peygamberi görüp ve iman eden ashab olduysa ve en büyük evliya dahi onlarin mertebesini cikamiyr ise işde her yildiz sistemi yani her güneş kendine tabi olanlara hergün nazar edip bakar ve onlarin ihtiyaci olan nurlari ve feyizleri onlara gönderir ve ona tabi olanlarda onun etrafinda dönüp ona bakmalidirlar ve kendi etraflarinda dönüp karanlik yüzlerinide aydinlatmalidirlar.
Uyanan insanlar , hem Teveccühde bulunmali hemde Rabita etmelidirler. Yani Zamanin sahibine Mehdiye bir defa olsun görünmeyi murad edip ona görünmenin yolunu aramlidirlarki onun yildizina taabi olabilesiniz ve yine onu görmeyi murat edip ondan ayri olduklari zaman ona rabita etmelidirler yani
işde mevsimler yani sizlerin yazinin kişinin gelmesi icin nasil dünyanin yaz ve kiş olmasi icin dünya güneşin etrafinda dönüp ona her yönden bakiyor ve işik ve feyiz aliyor ise sizlerde mehdiyi görmek icin ugraşmaniz ve peygamberin hadisinde bildirldigi üzere karin üzerinde olsanizda sürünerekde olsaniz ona varin buyurdugu hikmet geregi ona bakmak ve ona görünmek icin ona dogru gidin amma edeble varin hikmet ile dönün rahtsiz etmeden. yine kedinize döndügünüzde dünya gibi kendi etrafinizda dönünkü gece ve gündüz olsun ve karanlik yüzünüzde feyiz ve işik alsin mehdiden. ve yine kendinize dönünce ailnize efrainiza eşinize dostunuzada onu anlatinki sizlerinde uydulariniz aylariniz olsun ve kendizle bitlikte onlarida tekrar güneşe rabita ettirin yani mesela siz hac yaptinizsa hacilikdaki güzellikleri ve kerametleri etrafiniza yayinki, onlardada hac istegi dogsun, ve böylece bir grup kurun, ve onlarla tekrar hac edin, yahut onlari hac ettirin. yahut siz namaza başladiniz ise, namazin güzeligini ve kerametlerini etrafinza yayinki, onlardada namaz kilma istegi uyansin, ve onlarda namaza başlasin. yani sizlerde cira yakan olun. sizin kendi ciranizi yaninca, sizde hangi güzellik aciga ciktiysa, sizde başkalarinin cirasini, o güzelikler ile yakin.
(BibBiiiiiib Kafa) kürtler nNuh aleyhisleamin gemisi cudi daginda durdu diyorlar oysaki ey(BibBiiiiiib Kafa)adamlar sular cekilmeye başlayinca gemi en yüksek yerdemi durur yoksa suyla birlikte en alcak yere dogrumu cekili. elbette nasil yazin caylar kuruyunca baliklar cekile ceklie azicik bir su birikintisinde toplanirlar ise
Nuhun gemiside ciddeye indi suyun ceklidigi yere en alcak yere. ciddeye neden cidde denmiş bunu bilen yokmu(BibBiiiiiib Kafa)herifler. mustafa islamoglu hoca diyordu dünyada ilk suyu cekilen yer kabenin oldugu yerdir diyordu. yani işde cidde yani nuhun gemisinin durdugu nokta. öyle cudi dagi deyipde kendinizi nuh evladi filan ilan etmeyin (BibBiiiiiib Kafa) kürtler. o kuranda gecen cudi degil cidde dir.
Bu haftaki ögrnecigimiz sünnete gelince müminlerin sünneti olan sünnet dirki o cocuklarina ana ve babasinin adini koymak. yani mesela ömer efendimiz oglu Asima bir kiz aldiki o kiz öyle bir kiz idiki
Ömer efendimiz süte su kariştrilmasini yasak etmiş idi ve o kizin annesinin sütlüleri var idi ve kadin sagdikdan sonra kizia süte su katmasini tenbihliyordiki kizda Hz ömer yasakladi diyordu. anneside ona hz ömer burda yok diyordu ve kiz ise annesine dedi Hz ömer yok amma ömerin Rabbi bizi görüyor dedi. ve bu sözleri dişardan hz ömer duydu. ve ertesi gün gelip o kizi oglu Asima istedi ve gelin aldi ve kiz yani sütüne su kariştirmayan möööö yani ömer dana boga, ömerin danasi Asim efendimiz ve ona layik olan mööde sütüne su katmayan kiz yani takvali olan Allahdan korkan biri. işde o Asiminda bir kizi oldu ve o kizdanda Abdülaziz dogdu ve aAbdül Azizinde ömer isminde oglu oldu ve
ve o bilinen meşhur zamaninda kurt ile kuzu birlikte gezen Ömer bin AbdülAziz dogdu ve onun adida ömer oldu yani dedelerinin adi ve o ömerde ayni dedesi gibi adaletin babasiydi. yani işde o kizin sütüne su katmamasi işde sütüne su karişmamiş böyle bir torunu olmasina sebeb oldu . ve böylece cocugun anne baba adi koymak o soyun kimden tarafdan geldigini bilmek icin aynadir. yani ömer bin Abdülaziz demek ömerin torunu demekdir. yani işde Aliler, Aliden Hasanlar Hasandan Hüseyinler Hüseyindendir ve bu müslüman ve mümin ahlakidir ve sizlerinde dedeniz Ali ise Ömer ise ve sizinde gercek ömer gibi ve gercek Ali gibi bir cogunuz olmasini istiyorsaniz Allahdan korkun takvali olun
bir yalniş yapacaginiz zaman korkunki kimse yok isede ömerin rabbi bizi görür diyin, Alinin rabbi bizi görür diyin ,muhammedin Rabbi bizi görür diyin ve böylece sütünüze su katmaz iseniz Alinin Rabbine dayandiniz ise Ali kerremallahu veche gibi bir evlat bahşetsin rabbim, Ömerin Rabbine dayandiniz ise
ömerul faruk gibi bir evlat bahşetsin rabim, musanin Rabbine dayandiniz ise asasi elinde musa gibi bir evlat bahşetsin Rabbim.
Ey iman edenler Allahdan korkun ve Dogru olun ve Dogrular ile salihlerle beraber olun ki, Allahu Tealada dogrularin yardimicisidir.

Elfatiha Maassalavat

Başağaçlı Raşit Tunca

Vaazi Mp3 olarak indirmek icin linke sag tikla farkli kaydeti secin
https://efsane1turk.net/Resimci/Dosyalar...mahfuz.mp3

[mp3]https://efsane1turk.net/Resimci/Dosyalar_1/Vaazlar/kader-ve-levhi-mahfuz.mp3[/mp3]




Bul
Alıntı


Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi