Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kafir Demek Allahi unutan ve Allahinda onlari (Karoglanin 28. 05. 2013 Vaazi)
#1
20-2014icon 
[Resim: tevhid-ve-pembe-guller-radyokaroglan-karoglan.png]

Kafir Demek Allahi unutan ve Allahinda onlari unutugu Demekdir.
28. 05. 2013 Sali

Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim
Velgad saddaga aleyhim iblisu zannehu fettebeuhu illa ferigan minel müminiyn.vema keane aleyhim min sultanin illa linealeme men yü minu bil ahireti mimmen hüve minha fi şekkin, ve Rabbüke ala külli şey in hafiyz.
sadakallahul aziym Sebe suresi 20 - 21
Allahümme salli ala Muhammed mustafa
Ve Raziyte Ali mürteza
Ve Ebu bekri müsaddegaa
Ve Osman Avfena
Ve Ömer Hafiyzena
Yolculugmuza başliyoruz yolumuz Cinlerin başi olan iblisin Ademin icine girip cikinca onun hakkinda karar verip bu her ne ise yere göge sigmaz bu bana sultan olamaz ben onun emrine verilirsem isyan ederim dedigi ve ademogluna verdigi notu hakli cikarmak icin ona secde et emri gelince secde etmedi ve sonrada Rabimize dedi: bunun sana isyankar olcagini ve soyununda isyankar olcagini sana ispat etcen bana kiyamete kadar müsade ver ispat eden, ben buna secde etmen dedi bunun emrine girmen demişdi. ve bu kissa kuranda yer alir. ve gelelim sebe halkinin ona uymasi sonucu onlara güzel bahceler ve ekinler ve meyveler veren bahceler verilmesi ve ceşit ceşit meyvelerden yiyip icen o sebe halkini şeytan saltanat ile kandirdi ve onlar yeryüzünde saltanat yani keyfe keder bir millet olama yolunda ilerleyip rabbimizi unuttular ve o saltanat ve nimetlerin bolllugu azdirdi ve ve sonuda rabbimize isyankar oldular ve Rabbimiz kuranda yukarda yazdigimiz ayette bildirildigi üzere iblis bu ümmet hakkinda o sözünü ispat etdi (ve bu millet isyankar oldular)
bizde onlari cezlandirdik ve onlarin üzerine bir sel gönderdik ve bahcelerini yurtlarini saltanatlarini tarumar ettik. ve 17 eyttede buyruluyor esteuzubillah vehel nücazi illel kefura.
yani biz hep kafirlik edip azanlari cezalandirmadikmi.
ve tekrar 21 ayetdede o(iblis) onlari saltanat ile kandirdi ve onlar bunun yüzünden dünya saltanatini tercih edip ahiret hakkinda şüpheye düştüler.Halbuki Allah kullarini koruyan idi( yani Iblis sözünü ispat edince, ONLARIN ISYANKARLAR OLDUGUNU, KAFIRLER OLDUGUNU ,ALLAHI UNUTANLAR OLDUGUNU ISPAT EDINCE. RABBiMiZ ONLARI HELAK ETMEK ICIN SEL GÖNDERDI VE KAFIRLERI VE YURTLARINI bahcelerrini HELAK ETDI )
işde iblis cinlerin en yukardaki makaminda oturan kimse idi ve o Rabbimizden söz aldi ve insanlarin Allahi unutan ahmaklar olacigini ispat edecigini söyledi ve hangi millet hakkinda sözünü ispat ettiyse Rabbimiz de ona verdigi söz üzerine o milleti helak etmişdir. yani Rabbimiz yaratirken ademi halkederken Adem den yana olmasina ragmen Rabbimizin insana koydugu nefis denen cihaz yüzünden insanlar cok cabuk dünya ve icindekilere kanip rabbimizi unutur olmakdalar ve bu özelligini daha adem atamiz kuru toprakdan testi gibi iken icine girip cikip icini ve techizatinin gezen şeytan yani iblis onun hükmünü ve notunu verdi bu dedi yere göge sigmaz ben bunun saltantina girmen cünkü ben Allahin satlanatina inanirim dedi.işde sebe suresi 21 ayetin devaminda buyruldugu üzre onlar iman edenelrden ayrilan firkalaşanlar idi yani firka konusuda yine başka bir ayetde veatesimu bihablillah buyruldugu ve Allahin ipine SIMSIKI sarilin ayrilmayin firkalaşmayin yoksa yok edilir yok olursunuz. buyruldugu üzre işde tefrikanin ana sebei ahiret yurdunu unutup dünya saltanatina kanmak oldugu bu iki ayetde delili ve ispati ile sunulmakdadir. yani işde dünya saltanati insanlari firkalaştiriyormuş ve insanlar firklaşinca birbirinden o millet bu millet diye kopup ayrilinca nurlari sönüyor ve böylece Ahiret hakkinda şüpheye düşüyorlar ve ahirete inanmayincada kafirlerden olup cikiyorlar cünkü iman kalesinin biri eksik olunca şeytan o yikik kaleden girip onlarin kafirler oldugunu ispat ediyo, yani Allahi unutanlar oldugunu ispat ediyor. ve Rabbimizde yine buyurdugu üzere
esteuzbillah vehel nüczi illel kefura.yani biz o kafirleri hic cezalandirmazmiyiz. yani: vehel yani, öyle degilmidir, nüczi: cezalandiran biziz, kimi: illa, ancak ve ancak, kefura: yani kafirleri, yani Allahi unutanlari.
Öyleyse ey inanan mümin kardeşlerim imanin kalesi altidir kim bu kalelerden birini yikar ise oradan şeytan yani iblis girer ve insanlari koparip ayirir tefrikaya düşürür ve imaninizda leke olunca amma bu leke peygambere olsun peygamberlerden biirni digerinden ayirmak olsun veya meleklere olsun melekerini inkar olsun veya kitaplara olsun yani kitaplarinin hak oldugnda şüpheniz olsun veya ahiret gününe inanmayip bu dünya salatantina kanmak olsun veya velbesü olsun yani öldükden sonra dirlicegimize imaniniz da şüphe olsun veya kadere hayirida şerride yaratanin hak oldugnu fakat rabbimizin muradinin hayirdan tarafa oldugunda şüphe olsun mesela yilan denen mahluku yaratmiş amma yilandadanda insanlarin hayrina olan işler vardir fakat zaman gelirki yilan ile insan karşi cephlere düşer ve ise insanlar o zaman yilan cibillyatina düşerler ve insanlar firkalaşir ve dostlar düşmanlar diye ,ve böyle iki cephe olunca artik o iki insan grubu birbiriyle savaşir iblisde oturu birbirlerini helak etmelerine bakip güler ve der yine işde ispat ettim sözümü. ve yine tilki yaratmiş rabbimiz insanlar calmaya cirpmaya onu bunu kandirmaya kurnazlik edip birilierini enayi görmeye başlayinca yine insanlar firkalaşir ve enayiler kurnazlar diye ve kurnazlar Allahin saf kullarini kandirdiklarini zannederler oysaki onlar insanlikdan tilki cibilliyatina düşmüşlerdir ve böyle tilkiler cogalinca o milletde hirszilar rüşvetciler zimmetciler cogalir ve böylece iyiler yurtlarinda cikarilir hani Allahin saf kullari adem ile havva kandiklirinda yurtlari cennetden tard olmuşlardiya yine dünyadada işde saf kullar kandirilinca kurnazlarda saf kullarda yurtlarinda olup sürgün düşerler. yani bir dagda iki tilki oaynamaz hani kurt diyorlarda bizde tilki diyelim yani işde gecenki vaazlarimizda yazdigmiz iki hirsiz o, ondan calar oda ondan veya iki kumarmaz o ondan üter ötekide ondan ,sene sonu gelse bu işden kar eden olmamişdir cünkü bir o caliyor, bir o ütüyor bir digeri ütüyor kazanan ise şeytan ve iblis oluyor.
Rasulullah efendimiz dünya malinin toplamkadan ümmetini men etti bunun üzerine Hz ömer sordu peygamberimize :
Dünyadan ne gibi şeyler alalim ya rasullalah diye.
cevaben peygamberimiz buyurdular:
Zikredici dili, şükredici kalb ve ahiretinize yardimci olan saliha kadin almaya calişin.
yani zikredici dil allahi unutmayan bir insan demek yani zikirden maksad allahi unutmamak bu amma dünya işleri olsun amma ahiretlik ibadetlerde olsun Allahi unutmadan yapilan işler demek ve ikincisi şükreden kalp yani mutmain doymuş bir nefis demek yani mutmain bir nefis yani insan nasil bir arkadaşindan eşinden dostundan bir hediye alinca onlara teşekkür etme hisi dogar ise işde nankör olmayan bir kul Allahdan hergün aldigi binlerce nimete şükretmeli, yani her günü zorluklar halindede olsa en azindan yaşadigina aldigi nefese şükretmeli yoksa rabimiz ne buyuruyor biz küffardan başkasini cezlandirici degiliz yani Allahi unutanlari cezlandiriyor Rabbimiz.Öyleyse ey insanlik seller geliyor ise bahceleriniz tarumar olduysa ve oluyor ise bilinki sizi sebe halki zulumu tutmuş sizleri cünkü onlarin cezlandirilma sebebleri ise düpnya salatanatina tapip ahirete inanmayanlar olmalari sebebiyledir. yani ey insanlar eger sizler ahiret yurduna inanmayip bu dünyadaki (Baş (BibBiiiiiib Amca1) salanatina inanirsaniz vay halinize
sebe halki gibi orada sel burada sel bahcelerinizi tarumar eder. bundan kurtulmanin yolu bu (BibBiiiiiib partisiahmaklarini terketmek cünkü onlar saltanata tapar oldular ve koltuk sevdalari o kadar cokki Allahin mekrinden emin olup gözü 2021 dikdiler birde.
ve peygamberin hadisindeki dünyadan ücüncü alincak olan şey saliha kadinmiş yani saliha kadin öyle bir kadindirki size dünyalik işlerinizde hizmet edip yemeginizi yapip bulaşiginizi yikayip camaşirinizi yikayip serip kurutan evinizi süpürüp temizleyen ve cocuklariniza bakip yetiştiren bir kadin olarak sizin dünya yükünüzü hafifletir ve böylece sizlere bunlarla meşgul olcaginiz zaman kar kalir ve sizde bu kazanilmiş zamaninizi ibadet ve taat zikir ile geciriseniz işde dünyadan alinan saliha kadinin faydasini görmüş olursunuz. herkimde kadinlari erkeginin üstünden bu yükleri kaldirmasina ragmen kadinina zulmederse kendine zulmetmiş olur, o kadin elinden alinirda, camaşir bulaşik yikayip ev süpürmekde başina kalir ve onlarla meşgul olucan birde calişcan diye dünya dertlerine dalar ve Allahi ve ahireti unutur ve kendine zulmetmiş olur.işde saliha kadin seni dünya işinden uzak tutup ahiretine yardimci olandir.
işde Hz Ömer buyurmuşlar imandan sonra saliha bir kadindan daha büyük nimet yokdur.
Bu haftaki sünnetimiz yer sofrasinda yemek ve sofranin altina sofra bezi sermek sünnetdir müslüman ahlakidir neden derseniz.
Peygamberimiz buyurmuşar şeytan her işinizde yaninizda hazir bulunur hatta yemek yerkende ( lokmalarinizi calmak icin) ve sizden birninin lokmasi düşer ise ondan pisligini giderip yesin şeytanin lokmasi olmasina müsade etemsin yani cöpe atilmasina müsade etmesin buyurmuşlar.işde cöp ve mikroplara yem olmasi demek o lokmanin şeytanin lokmasi olmasi demekmiş yani o zaman kiyas yaparsak mikroplar bir nevi şeytanin cocuklari imiş. yani cöpe giden yemek ve ekmek ne olur kime yem olur mikroplara o zaman eger peygamber şeytanin lokmasi olmasina izin vermen dediyse o zaman mikroplar şeytan enikleriymiş.işde yer sofrasi ve sofra bezi bu yüzden mühimdir. size bu sünneti tavsiye ediyon amma kendim şimdi mutfak masasinda yiyon cocuklugumuzda anne baba ocaginda yer sofrasinda yerdik ve sofra bezi serilirdi. ve kendi evimizdede yaklaşik on sene önce yer sofrasinda yiyorduk. masa sandalye aldik mutafaga, kalktik masada yiyoz ve dökülenler şeytan eniklerine yem oluyor. işde eger yer sofrasi olursa ve sofraninda altina sofra bezi serlirse işde düşen lokma sofra bezine düşer ve insan temizliginden emin olup onu şeytana ve eniklerine yem etmeden alip yiyebilir. hem sünnet işlemiş olur hem israf etmeme sevabi hem lokma cöpe gitmez sevabi hemde yemesi icmeside ibadet taat olur insanin Rabbim bizede sizede yapabilmeyi nasip ve müyesser kilsin inşallah.
insanlar peygamberden sonra ebubekri tutanlar aliyi sevenler ömeri sevenler osmani sevmeyenler diye firkalaşdilar ve böyle bölüne bölüne şia ve rafiziler denen mezhebler dogdu yine sonra hanefiler malikiler, ve digerleri dogdu yani islam lokmlara bölündü ve eger sofrada yerken kücük lokmalar kolay yutulur fakat eger lokma düşer ise eger lokma büyükse kurtulur alinir temizlenir yenir amma kücük kirintilar kurda kuşa yem olurlar işde dökülen kirinitlarida toplamak gözlerin ferini kuvvetlediniri buyurmuşlar peygamberimiz. neden cünkü göz cok kücük parcaciklar ile algi yapar görür. yani karşida bir duvarin durdgunu görmesi icin gözün o duvarin yansimasi olan parcaciklarini algilamasi iledir.işde kirintiya yapilacak hürmet ve saygi Rabbimizin yarattigi kücük şeylere saygi ve hürmet ile Rabbimizi anmak ile onlarinda telef olmamasina gösterilcek ihtimam işde gözlere yapilan hürmet olmuş olur. yani en kücük atomdanda kücük zerreciklerini algilayan yer, kainati alemin haritasi insan bedinde gözlerdir.
Yaratilani severim yaratandan ötürü hikmeti geregi kücüklere saygi büyükleri kurtari işde böyle.
kuranda salihide an buyruluyor yani salihide unutma ve unuturma demekdir bu. yani bu gün eger hayvan haklarina saygi duyulcak ise önce salih ümmeti hatirlanmali ve salih ümmetine verilen hüküm hayvanlara yapilcak hürmet de yani haftanin bir günü deve su icecek diger günler insanlar icecek. ne demek olur bu işde insanlarda haftanin bir gününü hayvanlara ayircaklar mesela hayvani yok ise o zaman kazancinin haftada bir günden ayda dört günlük kazancini hayvanlara vermelidir. Eger bu hayvanlari yaratan Rabimiz ise ve onlarin güvenligi ve sagligi,bizimde dünyamizinda sagligi icin elzem olan ise o zaman herkes hayvanlarada hürmet edecek ve bu haftada bir gün ayda dört gün demekdir. ayda dört gün hak onlarin imiş o zaman atarabacisi haftada bir gün atini timar edip ona bakacak ve ona tatil edecek onada hürmet göstercek mesela haftada en az bir gün deveyi kesmeycek yani kesimhaneler kapancak su haftada bir onun hakkiyken onun hakkini gaspetmeycek. işde dünyada hayvan haklarini düzenleycek yasa ve kanunlar salih ve ümmetinden cikarilcak derslerden olmalidir.
Rabbim inanan kullarina kücügede büyügede saygi duymayi hayvanlara hayvan deyip gecmeyip onlarinda haklari ve hukukunun oldugunun idrak etmeyi büyügünde kücük parclardan oluşdugunu anlayip idrak etmeyi bu sebebden kücüge hürmetin büyükleri kurtardigini bilmeyi.insanca yaşayip Allahi unutanlardan olmakdan korkmayi.hz ömeride aliyide osmanida ebu bekiride musayida isayida muhammedide birbirinden ayirip tefrikaya düşmeden sevmeyi önce mezhep sonra millet diye firka firka ayrilmkadan ise, ahirzaman ümmeti inananlar zümresi olarak birlik ve beraber olmayi nasip etsin. ve dünya ve icindekilere kanip dünyanin saltanati şa şasi debdebesine kanipda ahireti unutan ve bu sebeble iman kalesini yikan ve bu sebeblede iblisin imanini caldigi ve Allahi unutturdugu kimselerden olupda, Rabbimizin cezalandirdigi kimselerden olmakdan, muhafaza buyursun.

Elfatiha Maassalavat

Başağaçlı Raşit Tunca
Vaazi mp3 olarak indirmek icin linke sag tikla farkli kaydeti sec
https://efsane1turk.net/Resimci/Dosyalar...mekdir.mp3

[mp3]https://efsane1turk.net/Resimci/Dosyalar_1/Vaazlar/kafir-Allahi-unutan-demekdir.mp3[/mp3]




Bul
Alıntı


Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi