Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Otomobil Markalarinin Tarihi ve Logolari ve Genel BilgilerP3
#1
20-2014icon 
[Resim: Otomobil-Markalarinin-Logolari-ve-Tarihi...lgiler.jpg]

Otomobil Markalarinin Tarihi ve Logolari ve Genel BilgilerP3

Araba markaları hakkında detaylı bilgilere, araba marka tarihleri ve kuruluş hikayelerine, buradan ulaşabilirsiniz. İster ikinci el araba arayın, ister sıfır kilometre bir araba modeli satın almayı düşünüyor olun, otomobil almaya karar vermeden önce iyice araştırmanın yanında otomobil markası hakkında da biraz bilgi edinmek isteyebilirsiniz. Aşağıdaki listeden dilediğiniz otomobil markası logoları Altındao otomaobil markası hakkında detaylı bilgileri bulacaksınız.


[Resim: Honda.jpg]

Honda

Honda Hakkında

Honda ülkemizde daha çok motorlu taşıtlar sınıfısında binek, ticari araç ve motorsiklet ürün gamıyla uzun yıllardır tanınıyor olsa da binek ve ticari araçlar dışında, deniz araçlarında kullanılan su motorları , genel amaca yönelik olarak akaryakıtla çalışan motor ve jeneratörlerden çim biçme makineleri , endüstriyel otomasyonda sektöründe kullanılan robotlara kadar geniş bir üretim yelpazesine sahip Japon kökenli merkezi Tokyo’da olan uluslararası markadır.

Yılda yaklaşık 14 milyon adetle en büyük motor üreticisi olan HONDA, bugün 24 ülkedeki 124 üretim tesisi ve 6 farklı bölgedeki Araştırma Geliştirme merkezleriyle yaklaşık 150.000 kişiyi istihdam eden, faaliyet gösterdiği tüm sektörlerde kalitesini ispatlamıştır.
Birbirinden farklı sektörlerde herkes tarafından kabul edilmiş Honda markası nasıl doğdu ?
Daha küçük yaşlarda el imalatı bir fiil kendi otomobilini kendi üretme hayalleri kuran Soichiro Honda daha sonra hayallerinin gerçeğe dönüşümüne bir fiil emeğini de koyarak Takeo Fujisawa’yla beraber kurucu ortak olarak Eylül 1948´de Hamamatsu’da Honda markasının ilk temellerini attılar.
Global pazarda ismini ilk olarak 1947 yılında üretmiş olduğu motosikletlerle duyuran Honda, bu sektördeki kazanımlarını hızla yatırıma dönüştürüp en büyük Japon motosiklet üreticisi durumuna geldi.

1964 yılında seri otomobil üretimine başlayan Bay Soichiro Honda bir sene sonra, kendi üretimi olan aracıyla katıldığı Grand Prix sezon yarışlarında 1965 yılının Ekim´inde ilk GP’yi kazanmasıyla on yıl gibi kısa bir sürede dünya otomobil endüstrisinde başrol oyuncularından biri olmuştu.

Çalışma yaşamı boyunca ticari satış ve pazarlama kaygısından uzak, idealist bir mühendis tavrıyla tasarım ve buluşlar yapan Bay Soichiro Honda artık Honda markasının sadece kurucusu değil, aynı zamanda Honda´nın marka stratejisini kurgulayan insan olmayı başardı. Her zaman farklı olanı yaratma arzusu , yaratıcı fikir ve projelere her geçen yıl bütçesindeki sermaye payını arttırdı.

1975 yılına gelindiğinde Honda global pazarda otomotiv sektörünün başrol oyuncuları arasındaki önemli konumunu almıştı.Özellikle 1972 yılında üretimine başlamış olduğu Civic modeli, bu başrolde büyük rol oynamış Honda’nın 1980´ lerin başında dünyanın en büyük uluslararası Japon firmalarından biri olmasının temellerini atmıştı.

Geçmişe dönüp baktığımızda bu başarı hikayesinin temelinin çocukluk hayallerinin peşine düşmüş, tüm hayatını bu amaca adamış Bay Soichiro Honda’nın her zaman yeni ve farklı olanı yaratma arzusunun mevyesinden başka birşey olmadığını anlamak çok zor olmasa gerek.

Honda markasının ülkemizdeki faaliyetleri ve satışta olan otomobil sınıfına bakacak olursak:

İlk olarak 1972 yılında Suzuka fabrikasında üretimine başlanan Civic modeli Honda’nın Türkiye’de de bugüne kadar en çok satılmış binek aracıdır. Honda Türkiye 1992 yılında Anadolu Grubu’ yla Honda’ nın %50 ortaklığı ile Anadolu Honda Otomobilcilik A.Ş. adı altında kuruldu.

Gebze Şekerpınar’ da 1995 yılında ilk temelleri atılan Honda Türkiye fabrikası ilk olarak 1998 yılında sürekli üretime geçen fabrika, Ocak 2003 tarihinden itibarıyla %100 Honda Motor CO. yatırımıyla Honda Türkiye A.Ş. olarak faaliyetini sürdürmektedir.

Honda’nın kilometre taşları:

1946 — Sohichiro Honda tarafından Hamamatsu’da kuruldu
1947 — İlk motosiklet motorunu üretti
1948 — Honda Motor Co. adını aldı
1949 — Dream D-type adlı 2 silindirli 98 cc’lik motosikleti üretti
1952 — Merkez ofisini Tokyo’ya taşıdı
1959 — Motosiklet yarışlarındaki ilk önemli başarısını İngilterede elde etti. Isle Of Man Tourist Trophy GP yarışlarında 6. , 7. , ve 8. sıraları alarak 125 cc markalar şampiyonu oldu.
1959 — American Honda Motor Co. Kuruldu
1960 — Motosiklet üretimi için Suzuka fabrikası kuruldu
1946-1963 — Yılları arasında değişik motosikletler üretmiş ve motor sporlarında önemli başarılar elde etmiştir
1963 — İlk spor otomobili S500’ü ve küçük pikap T360’ı üretti
1963 — Belçika’da motosiklet üretimine başladı
1964 — İlk kez girdiği Formula 1 yarışlarında 9. oldu
1965 — Mexico GP’sinde ilk zaferini kazandı
1965 — Portatif jeneratör üretimine başladı
1966 — S800 modeliyle ihracat atağına başladı
1967 — Suzuka fabrikasında küçük araçların üretimine başlandı
1972 — Civic modelinin üretimine başlandı
1976 — Brezilya’da motosiklet üretimine başlandı
1976 — Civic modelinin üretimi 1.000.000 adete ulaştı
1976 — Accord üretilmeye başlandı
1982 — Amerika’da Civic üretilmeye başlandı . ABD’de üretim yapan ilk Japon firması oldu
1985 — Integra , Today , Legend modelleri üretime başlandı
1986 — Kanada’da Accord üretimine başlandı
1988 — McLaren F1 ‘le şampiyonluk kazandı
1988 — Daha düşük atık gaz ve daha yüksek performans sunan VTEC motor geliştirildi
1988 — Yeni Zelanda’da otomobil üretimine başlandı
1989 — ABD Ohio ‘ da ikinci fabrika üretime başladı
1989 — Accord Inspire üretimine başlandı
1990 — Formula 1 teknolojisiyle üretilen NSX ve iki kişilik üstü açık Beat modelleri tanıtıldı
1991 — VTEC-E motoru Civic’ e uygulandı
1992 — İngiltere ve Filipinlerde otomobil üretimine başlandı
1994 — Pakistan’da otomobil üretimine başlandı
1994 — Minivan Shuttle (Odyssey) tanıtıldı
1994 — 2. kuşak NSX tanıtıldı
1995 — Türkiye Gebze Şekerpınarında fabrika temeli atıldı
1995 — Hafif arazi aracı CR-V ve 6. nesil Civic tanıtıldı
1997 — 3. kuşak NSX tanıtıldı
1997 — 5. kuşak Prelude tanıtıldı
1997 — Türkiye fabrikası Gebze Şekerpınarı’nda açıldı
2007 — Türkiye fabrikasında 8. nesil Civic (Sedan) üretimi başladı

[Resim: Hummer.jpg]

Hummer

Hummer hakkında

Amerikan ordusu ‘80’li yılların başında tarihinin en önemli stratejik anlaşmalarından birisine imza attı. Partner, GMC şirketiydi ve beş yıl içerisinde 55 bin adet, 15 farklı konfigürasyona sahip olan çok amaçlı ordu aracı isteniyordu. Sağlam ve dayanıklı yapısı da aracın uzun ömürlü olmasındaki en büyük etkendi. Orijinal M998’in ağırlığı 2400 kg’a yakındı.
1992 Nisan’ı Humwee’nin ‘Hummer’ adı altında sivil kullanıma sunulması fikri ortaya atıldı.

Bu doğrultuda pek çok gelişkin teknolojiyi bünyesinde barındırmaktaydı. Ordunun daha önceden kullandığı ve halen kullanmakta olduğu M151, M274, M561 ve M880 gibi diğer araçların yerini alması için tasarlanmıştı.
Humwee’ler teslim alınmadan önce 600 bin milin üzerinde yol yaptılar ve her türlü zorlu koşulda test edildiler. Ordunun ve AM General’in uzman pilotları araçları başarısız kılmak için ellerinden geleni yaptı.

iyi olduğu gözlemlendi…
Humwee’nin bir başka avantajı da birçok farklı versiyona dönüştürülebilen bir platform üzerine inşa edilmiş olmasıydı. 15 farklı versiyon da aynı motoru, şasiyi ve şanzımanı taşımakla beraber; modüler üretim tekniği sayesinde bir kargo aracı, arazi jipi, silah taşıma ünitesi veya bir ambulans olarak da kullanılabiliyordu. Ayrıca o kadar kompakt bir makineydi ki, çalışan tüm parçaları ve yapısı hakkında sadece birkaç saatlik bir eğitim sonrasında bilgi alınabiliyor, daha da ötesinde bakım ve onarımını gerçekleştirecek kadar bilgi sahibi olunabiliyordu.

VE SON OLARAK 27 ŞUBAT İTİBARI İLE HUMMER EN PAHALI ARABASI 198.000 TL’DİR


[Resim: Hyundai.jpg]

Hyundai

Hyundai Hakkında

Grubun geçmişi 1940’ta Chung Ju Yung tarafından kurulan küçük bir tamir atölyesine dayanmaktadır. 1947’de kurulan Hyundai Engineering & Construction Company (HEC) Kore’nin savaş sonrası yeniden yapılanmasında kilit rol oynamış ve Grubun 60’lı ve 70’li yıllarda çelik, gemi yapımı, otomobil ve makine üretimi gibi değişik ağır sanayi sektörlerine girmesi için zemin oluşturmuştur.

1967’de Hyundai Motor Company’nin kurulması, grubun daha hassas teknolojiler gerektiren sanayi kollarına geçişini belirlemiştir. 1967’de kurulan Hyundai Motor Company bugün otomotiv üretiminde Kore’nin tartışılmaz lideri, dünyanın ise önde gelen otomotiv üreticilerindendir. Şirket 52.000’den fazla personeli ile Hyundai Grubu’nun temel taşlarından birini teşkil etmektedir. 1998 yılında firmasının da satın alınması ile Hyundai, Kore otomotiv pazarının %70’ini ele geçirmiştir.
Hyundai Motor Company’nin Güney Kore’deki fabrikaları haricinde Türkiye, Amerika Birleşik Devletleri, Çin ve Hindistan’da da global üretim merkezleri bulunmaktadır. Hyundai Otomotiv Grubu, 2005 yılı sonundaki global satışları itibariyle dünyanın en büyük 6’ncı otomotiv üreticisi konumunda bulunmaktadır ve 2010 yılı itibariyle 5’inciliğe yükselmeyi hedeflemektedir.

Hyundai Motor Company’nin yılda 1.5 milyon adetlik üretim kapasitesine sahip Ulsan fabrikası, dünyanın kompleks halindeki en büyük otomotiv üretim tesisidir.

Hyundai Grubu, bünyesindeki 45 şirketi ile Kore’nin ve dünyanın en büyük gruplarından birisidir. Dünya çapında 180.000’den fazla personeli bulunan Grup; motorlu araçlar üretimi, mühendislik, inşaat, gemi yapımı, çelik, petrokimya, makine, havacılık, elektronik ve finans sektörlerinde faaliyet göstermektedir.

Kibar Holding’in 1997 yılında Hyundai firması ile %50-%50 eşit ortaklık kurması ile Hyundai Assan Otomotiv Sanayi ve Ticaret A.Ş. kurulmuştur. 1997 Temmuz ayında faaliyete geçen 125.000 araç/yıl üretim kapasiteli Ali Kahya tesisleriyle grup, Türk otomotiv sanayinde öncü kuruluşlar arasında yerini almaktadır.

Otomotiv tesisine hizmet verecek koltuk, iç donanım, taban ve tavan kaplamaları üreten yan sanayi şirketi ise hemen ana tesisler yanında faaliyete geçmiştir. Kibar Grubu şirketleri ISO 9002 Kalite Belgesi’ne sahiptir.

[Resim: Infiniti.jpg]

Infiniti

Los Angeles Fuarı’nın en heyecan verici konseptleri
8
Los Angeles Fuarı’nın en heyecan verici konseptleri
Infiniti Hakkında

Infiniti, 1989 yılında Nissan Motors’a bağlı olarak kuruldu. ABD, Kanada, Orta Doğu, Güney Kore ve Tayvan pazarı için üretim yapmaktadır. ‘’Sonsuza açılan yeni ufuklar’’ sloganını alan Infiniti, logosunu da bu slogandan almıştır.

Infiniti Q45 İle Adını Duyuruyor

Infiniti’nin ilk ürettiği model Q45’dir. Bu modelle oldukça başarılı olan Infiniti adını kısa sürede tüm dünyaya duyurdu. Ancak beklediği başarıyı Q45’de yakalayamadı.

Q45 sayesinde elde ettiği deneyim sonucunda reklam stratejisi ve satış politikasında yenilemeye giden Infiniti, ikinci modeli olan G37 modeliyle beklediği satış rakamına ulaştı ve rakiplerinin dikkatini çekmeyi başardı. Japon pazarında ürettiği lüks otomobillerle başarı yakalayan Infiniti Avrupa pazarına da açıldı. Avrupa pazarındaki rakiplerini de zorlamayı başaran Infiniti Qx4 modeliyle düşüşe geçti.

İlk SUV Infiniti Modelleri

90’lı yılların ortalarında mali krize giren marka cesur bir adım atarak piyasaya iki SUV model sürdü. G35 ve G37 model adlarını alan SUV araçlar başarılı oldu ve Infiniti’nin geçmiş başarısını yakalamasını sağladı. Lüks kavramını G35 ve G37 modellerinde başarılı bir şekilde uygulayan Infiniti, bu araçlarıyla Avrupa dahil olmak üzere bir çok pazarda rakiplerini geride bırakmayı başardı.
Sürüş destek sistemleri geliştirmeye başlayan Infiniti Q50’deki sürüş destek sistemiyle otomobil severlerin takdirini topladı. Bir çok başarıyı peş peşe yakalayan Infiniti Q50, bu güne kadar Infiniti’nin en çok başarı sağladığı araçlarından biri oldu.

Günümüzde de başarısını devam ettiren Infiniti 15 ülkede 230’dan fazla yetkili satıcı ve servis ile hizmet vermeye devam ediyor.

[Resim: Isuzu.jpg]

Isuzu

Isuzu Hakkında

Isuzu ismi Japonya’da ilk olarak 1934’te duyulmuştur. İsim, Japonya’nın en eski mabedi olan Ise Shrine of Mie yakınlarındaki Isuzu Nehri’nden gelmektedir. Şirket bugün bilinen “Isuzu Motors Ltd” ünvanını ise 1949 yılında almıştır.

Şirket Felsefesi, müşterilerine yüksek kaliteli ürün ve hizmet sunmak, sektörün ihtiyaçlarına katkıda bulunacak yeni teknolojiler geliştirmektir. Isuzu Motors Limited, dünyanın önde gelen ticari araç ve dizel motor üreticilerinden biridir. Her daim yeniliklerin önzüsü olan Isuzu, 1936 yılında Japonya’nın ilk dizel motorunu üretmiştir. Bugün ise çevre dostu dizel teknolojisi araştırmalarının öncüsü konumundadır. Isuzu ürünleri dünya çapında 130’dan fazla ülkede bulunmakta ve faaliyette bulunduğu 23 ülkede en azından bir ürün kategorisinde Pazar lideri konumundadır. Örneğin 2005 yılında Isuzu, Japonya 2-3 tonluk kamyonet pazarında %38,4 Pazar payına sahipti. Amerika’da ise üçüncü ve yedinci sınıf ithal LCF kamyonlarda Pazar liderliğini 19 yıl ardarda korumuştur.

Isuzu; Avrupa, Kuzey Amerika, Japonya ve Asya’nın birçok bölümünde dizel motor üretim tesislerine sahiptir. Isuzu’dan başka hiçbir dizel üreticisi dünya çapında bu denli geniş bir dizel motor üretim ve satış ağına sahip değildir.

Isuzu Motors Limited 70 yıldan uzun bir süredir öncelikli olarak dizel motorlarla ilgili çalışmalar yapmıştır. Tarihi boyunca Isuzu, Japonya’da dizel motor alanında teknolojik yeniliklere öncülük etmiştir. Dizel motorları alanında iyi bir üne sahip olan Isuzu, 1936 yılında ürettiği Japonya’nın ilk hava soğutmalı oto dizel motorundan bu yana 19 milyona yakın dizel motor üretmiştir. Şirkete duyulan saygı sadece 70 yıllı aşan tarihçesinden değil aynı zamanda bunca yıl boyunca değişen toplumun ve pazarın ihtiyaçlarına akılcıl çözümler sunmasından kaynaklanmaktadır.

Sadece geçen sene 1,000,000 dizel motor üretemi yapan Isuzu, günümüzde üç Avrupalı üreticiyle birlikte, dünyanın en büyük dizel motor üreticileri arasında yer almaktadır.
Yılda 1,000,000’dan fazla dizel motor üreten Isuzu, 1000cc’lik güç ünitesinden 24 litrelik ağır iş makinalarının motorlarına kadar geniş bir ürün yelpazesine sahiptir.

Anadolu Isuzu

Anadolu Isuzu Otomotiv Sanayi ve Ticaret A.Ş. Anadolu Grubu, Isuzu Motors Limited ve Itochu ortaklığında halka açık bir anonim şirkettir. Ana faaliyet alanı ise hafif kamyon, kamyonet ve küçük otobüs gibi ticari araçların üretimi ve pazarlanmasıdır.
Anadolu Isuzu’nun deneyimi ve birikimi 1965 yılında kamyonet ve motosiklet üretimine başlayan Çelik Montaj’a dayanıyor. 1986 yılına dek Skoda komyonet üretimini sürdüren şirket, 1983’te Isuzu ile lisans anlaşması yaparak Temmuz 1984’te İstanbul Kartal’daki fabrikasında Isuzu araçlarının üretimine başladı.

2 Temmuz 1999’da Gebze Şekerpınar’daki yeni fabrikasına taşınan ve Ağustos 1999’dan beri yeni fabrikasında üretim yapan şirketin ortaklık dağılımı ise aşağıdaki gibidir:

Anadolu Grubu : % 53.55
Isuzu (Japon) : % 16,99
Itochu (Japon) : % 12.74
Diğer : % 1.72
Halka Açık Hisseler : % 15

Anadolu Isuzu’nun Türk otomotiv sektöründe öncülük yaptığı konular arasında belkide en önemlisi müşteri memnuniyetini ön plana çıkaran hizmet anlayışı olmuştur. Kuruluşundan bu yana üretim, satış ve satış sonrasında kalite bilincine önem veren Anadolu Isuzu, çalışma sistemi olarak 1995 yılında tümüyle etkinliğe ulaşan Toplam Kalite Yönetimi’ni, 1996 yılından itibaren de ISO-9002 kalite güvence sistemini uyguluyor. Bu çalışmaların meyvesini 1998 yılında ISO-9002 kalite belgesiyle alan Anadolu Isuzu, ayrıca ürün kalitesinde Japon standartlarını hedef alarak, Isuzu’nun da desteğiyle üretimde KAIZEN çalışmaları yapıyor. 2003 yılında şirket TÜV tarafından ISO-9001:2000 kalite sertifikasıyla ödüllendirildi. 2005 yılında ise BVQI, şirketin uyguladığı çevre yönetimi sistemini onaylayarak, Anadolu Isuzu’yu ISO 14001 setifikasıyla ödüllendirdi. Son olarak 2006 yılında şirketin sahip olduğu 9001:2000 kalite belgesi BVQI tarafından yenilendi. Kal-Der Kalite Derneği üyesi olan Anadolu Isuzu, ilk defa 1996 yılında Kalite Ödülü’ne başvuran kuruluşlar arasındadır.

Anadolu Isuzu’da Önemli Tarihler:

1965 Çelik Montaj’ın kuruluşu
1981 Anadolu Otomotiv Sanayi isim tescili
1983 Isuzu ile teknik anlaşmaya varılması
1984 Isuzu Kamyon üretiminin başlaması
– Türkiye’de Japon lisansı ile üretilen ilk araç –
1985 NPR 59’un tanıtılması
1986 Isuzu / Itochu / Anadolu Endüstri Holding arasında ortaklığın başlaması
– Otomotiv sektöründe ilk Türk/ Japon ortaklığı –
AIOS’un kendi tasarımı olan midibüs araçların üretimine başlaması
1987 Midibüs üretiminin başlaması
1989 Belediye tipi araç üretimine başlanması
1991 NKR-Wide, hafif kamyon üretimine başlanması
1994 Ihracat faaliyetlerinin başlaması
1995 Toplam kalite yönetimine geçiş
Japon ortaklık payının %35’e çıkması
Anadolu Isuzu (ünvan değişikliği)
1996 ISO-9002 belgesi alınması
Yeni fabrika temelinin atılması
1999 Gebze Şekerpınar’daki yeni fabrikada üretime geçilmesi
NQR kamyon üretimine başlanması
2000 Turkuaz otobüs üretiminin başlaması
2001 Şasi ihracatina başlanması
2002 NQR 3 Dingil kamyon üretiminin başlaması
2003 Avrupa Birliği’ne Otobüs ihracatının başlaması
ISO 9000:2000 kalite belgesinin alınması
2004 Türkiye’de Isuzu markası ile araç üretiminin 20. yılının kutlanması
D-Max pick-up satışının başlaması
20. yılda 80.000. Isuzu’nun üretim hattından indirilmesi töreni
2005 2000. Turkuaz’ın üretim hattından indirilmesi
N-Serisi kamyon ve kamyonetlerin yenilenmesi
D-Max pick-up’ın yenilenmesi
Royal otobüsün turbo motoruyla Roybus adını alması
2006 Yeni görünümlü Turkuaz’ın üretimine başlanması
NPR, NQR, NQR 3D’nin yeni yüzleri ve motorları
NKR, NKR low, NKR Wide’in yenilenmiş yüzleri
Roybus, Classic ve Urban’ın yenilenmiş yüz ve motorları
2007 AB üyesi ülkelere ihraç edilen Turquoise modelinde Euro 4 motor kullanılmaya başlandı. Ön ve arka yüz tasarımları yenilendi
Ilk 9 metrelik otobüs modeli Citimark’ın lansmani yapıldı
D-Max 4×4 ve 4×2’nin dış ve iç tasarımı yenilendi


[Resim: Iveco.jpg]

Iveco

Iveco Hakkında

IVECO 1975 yılında Fiat grup tarafından kurulan ve geniş bir ürün yelpazesine sahip ticari araç ve motor üreticisidir.

Hafif sınıf ticari araç , orta sınıf ticari araç ve ağır sınıf ticari araçları hem on road hem de off road yol şartlarına göre üreten , dizayn eden ve pazarlayan Iveco , aynı zamanda yolcu araçları , savunma araçları , sivil savunma , itfaiye gibi araçları da üretmektedir. Bu araçları üretirken de en ileri teknoloji dizel,doğalgaz ve hibrid gibi yakıt sistemlerini kullanmaktadır.

28.000 kişinin çalıştğı Iveco , 16 ülkede , 27 üretim tesisi ve 5 araştırma merkezine sahiptir. Ülkemizde Iveco, faaliyetlerini Iveco Araç A.Ş. ile sürdürmektedir. Iveco Araç 14 3S bayisi ve 54 adet servisi ile tüketiciye hizmet vermektedir. Türkiye’deki firma merkezi Samandıra’dadır.

Türkiye de bulunan ürün yelpazesi , Daily van-şasi , Daily 4X4 şasi , Eurocargo kamyon , Trakker inşaat kamyonu , Stralis çekici ve Eurobus midibüsden oluşmaktadır.

[Resim: Jaguar.jpg]

Jaguar

Jaguar Hakkında

Jaguar’ın geçmişine baktığımızda izler bizi İngiltere’nin kuzeyinde bir sahil kasabası olan Blackpool’a ulaştırır.

Bill Lyons 1922 yılında Swallow Sidecar Company’i kurdu. Şirket, ilk günlerinde, Blackpool’da oldukça gösterişsiz ve ikinci katta bulunan bir mekanda, bir elin parmaklarını geçmeyecek kadar az işçiyle üretime başladı.

1935 yılında ‘Jaguar’ ismi kendini ilk olarak tamamen yeni bir salon ve spor araba serisi ile duyurdu. Altmışların sonlarına doğru Jaguar piyasanın çok daha dar bir kesimine hitaben pek çok salon modeli üretti.

1984 yılındaki sermaye hareketinin ardından Jaguar ciddi anlamda bir büyüme ve gelişme kaydetti.

1960 yılından bu yana Daimler firması ile ortak olan Jaguar her zaman en lüks ve en çok satan modellerinin ‘Daimler’ olmasından büyük gurur duymaktadır.

1990 yılında Ford firması tarafından alınmıştır.

Güç ve zariflik. Jaguar, arabalarındaki zıplayan jaguar figürünü, meydana gelebilecek kazalarda, yayaların yaralanma riskini azaltmak için değiştirdi.

Firma, ürettiği yeni modellerine jaguar yerine, jaguar resimli bir plaket monte ediyor.



[Resim: Jeep.jpg]

Jeep

Jeep Hakkında

1940 yılında Amerikan ordusu hafif, manevra yeteneği güçlü, sağlam, güvenli ve seri bir genel maksatlı araç istiyordu. Detaylı niteliklerin tam olarak karşılanması gerekiyordu ve üç şirket bu amaçla rekabete girişti.

Yansa 135’in üzerinde şirket katıldı ve sadece 49 günde bir prototip ve ayrıca yine 75 günde 70 test aracı üretmek için kıyasıya bir mücadele başladı.

Bunlar arasından sadece üçü ordunun yüksek beklentilerine cevap verebildi: American Bantam, Willys-0verland ve Ford. Nihayet, Ford ve Bantam modellerindeki bazı yenilikleri alarak bunlar arasından sıyrılan Willys-0verland (özellikle 738,74 $’lık fiyatıyla) oldu.

Böylece, Toledo, Ohio’daki Willys 0verland’in ikinci dünya savaşında Willys MB üretmek için Amerikan Ordusuyla sözleşme imzalamasıyla “Jeep” serüveni 23 Temmuz 1941’de başlamış oldu.

“MB” daha sonra çoğumuzun sadece “Jeep” adıyla bildiği bir efsaneye dönüştü.

Yüzde yüz Daimler Chrysler A.Ş. sermayesi ile 2000 yılında kurulan Chrysler Jeep Ticaret A.Ş. Türkiye’de Chrysler, Jeep ve Dodge marka otomobillerin satış, satış sonrası ve yedek parça hizmetlerini sunmaktadır.


[Resim: Kia.jpg]

Kia

Kia Hakkında

Kore‘nin ilk bisiklet ve otomobil üretici firması olan Kia Motors,1944 yılından bu yana, kararlılığı ve yaratıcı teknolojisi ile Kore’yi global otomotiv pazarına sokmakta öncü olmuştur.

1998 yılında Hyundai ve Daimler-Chrysler ortaklığındaki konsorsiyum tarafından satın alınmıştır.

Kia gerçek anlamda atılımını bu noktadan sonra gerçekleştirmiştir.

Vizyonunu genişleten Kia Motors şirketi, araştırma-geliştirme faaliyetlerine çok önem vermiştir.

Kia Motors ABD’deki başarısını Avrupa’ya taşımak için Avrupa müşterisine yönelik ürünlerini pazara sokmuştur.

Cerato, Rio Picanto, Magentis gibi modelleriyle ülkemizde çok başarılı satış grafikleri yakalayan Kia asıl başarıyı SUV modelleri olan Sorento ve Sportage ile yakalamıştır.

Türkiye’de üst üste 4 yıl boyunca “en çok satan 4×4″ ünvanını elinde bulunduran Sorento’nun en yakın rakibi yine Kia modeli olan Sportage’dır.
Kia’nın adı bile, bu Uzakdoğu ülkesinin amacını açıklamaya yetiyor.

Çünkü Kia, Kore dilinde “Doğu’nun yükselişi” anlamında kullanılıyor. Firmanın kurucusu Chul Ho Kim tarafından 1952 yılında kararlaştırılan bu ismin, yavaş yavaş anlamının amacına ulaştığını söylemek yanlış olmaz.

Firmanın izlediği bu global düşünce, marka adını çevreleyen elipsin dünyayı simgelemesiyle anlatılıyor..

[Resim: Koeniggsegg.jpg]

Koenigsegg

Dünyaca bilinen ve herkesin ismini duyduğu Mercedes, BMW, vs. köklü, kaliteli araba üreticilerinden çok farklı bir marka ile karşınızdayız: Koenigsegg…

İtiraf etmek gerekirse bizim için telaffuz etmesi de biraz zor. Türkiye’de seri üretime yönelik faaliyetlere girişse Koenigsegg’in pazarlama aşamasında daha bu sebepten dolayı büyük bir dezavantajı olurdu. Ama az bilinmesinin temel sebebi bu değil. Koenigsegg; dünyada sadece çok zengin ve spor araba meraklısı olanların portföyünde yer alan, özel modellerle meşgul olan bir üreticidir. Tabi bilmezsiniz…

Koenigsegg nerenin malı?

Bu tarz kelimelere aşina olanlar hemen İskandinav kokusunu almıştır. Hangi ülke diye soracak olursanız Koenigsegg; İsveçli bir araba markasıdır. Yani çelik endüstrisi ve ağır sanayideki İskandinav güvenilirliğinin arabaya dönüştürülmüş halidir. Birçok modelindeki göz kamaştırıcı metalik rengi, spor arabalara ilgi duymayanların bile enteresan tepkiler verebilmesini sağlayan dış tasarımı ile Koenigsegg; gerçekten farklı bir yaklaşımı olduğunu ıspatlamaktadır.

Koenigsegg’in sahibi kim?

Genç sayılabilecek bir marka olan Koenigsegg’in kurucusu da sahibi de hala aynıdır. 1994 yılında Christian von Koenigsegg tarafından kurulmuştur.

Hakkı yenen mucit von Koenigsegg

Christian’ın hikayesi aslında pahalı spor arabalar üretmekten çok daha fazlasına dayanmaktadır. 1974 yılında dünyaya gelen Christian; çocukluğundan beri makinelere, onların işleyişlerine ve mekanizmalarına meraklı olmuştur. Onun u düşüncelerini hayatı boyunca gerçeğe dökmeye çalışmaktan vazgeçmemesini sağlayan en önemli dönüm noktası; 5 yaşındayken izlediği, Norveçli bir bisiklet-motosiklet tamircisinin kendi bilgisi ve çabasıyla kendi yarış arabasını yapışını anlatan “Pinchcliffe Grand Prix” adlı film olmuştur. Bu film; Christian’ın spor araba tutkunluğunun bilinçaltına iyice yerleşmesini sağlamıştır.
Bu ilgi alanı doğrultusunda makine aksamları ve diğer tüm mekanik konuları büyük bir tutkuyla öğrenmeye devam eden Christian; bu becerisini geliştirmek için bulduğu bütün kamera, saç kurutma makinesi, tost makinesi, vs. küçük ev aletlerini sökerek nasıl çalıştıklarını öğrenmeyi hobi haline getirmiş; edindiği bu tecrübeler de ona makine teknolojilerinde yeni bakış açıları geliştirebilmesi için gerekli altyapıyı vermiştir. Öyle ki; henüz 17 yaşındayken yaşadığı çevrede en iyi mobilet tamircisi olarak nam salmıştır.

Teknik konuların yanı sıra Christian; bilgisayar konusunda da ileri görüşlülüğünü göstermiştir. Henüz 1990’lara yeni girildiği sıralarda; bir gün çok küçük hafıza kartlarının bir CD’den çok daha fazla müzik barındırabilecek duruma geleceğini ve insanların CD çalar yerine bu kartları çalıştıran cihazlar kullanacağı ön görüsünde bulunmuştur. Hatta bu görüşünü hayata geçirmeyi de teşebbüs etmiştir ama üstüne gitmemiştir. Gerisini biliyorsunuz…

1991 yılında da birbirine yapıştırıcı veya geçmeli olarak bağlanan döşeme ve parkelere ihtiyaç kalmamasını sağlayacak bir çözüm bulmuş; “click” olarak adlandırdığı bu icadı ilk olarak Belçika’da döşeme ve parke üretimi yapan üvey babasına sunmuştur. Üvey baba üvey babalığını yapmış ve Christian’ın fikrini mantıksız bulmuştur. Daha sonra sunum yaptığı birçok üreticiden de olumsuz cevap alınca bu fikrini askıya almıştır. 1995 yılında ise; bir İsveçli ve bir Belçikalı üretici Christian’ın buluşunun bire bir aynısının patentini almış, üstüne utanmadan bunu “click” olarak adlandırmış ve piyasaya sürmüştür. Günümüzde bu ürünler milyar dolarlık bir endüstriye sahiptir.

Ders: Eğer bir şey icat ederseniz insanlara sunarken Arşimet’in “Evraka” tarzı gibi heyecanlanmayın. Temkinli olun.

Christian von Koenigsegg spor araba sektörüne giriyor

Başka sektörlerde kendi hatalarından çok hain ve kalleş insanlar yüzünden başarısız olan Christian; en sonunda çocukluğundan beri içinde olduğu arabalar, makineler, mekanik çözümler, vs. konularına yoğunlaşmaya karar vermiş ve 1994 yılında, henüz 22 yaşındayken Koenigsegg markasını kurmuştur. Ama bu şirketi kurar kurmaz üretime başlamamış; uzunca bir süre yaratıcı ve inovatif çözümlere odaklanmıştır. Öyle ki; kamuda kullanılabilecek ilk modeller ancak 2002 yılında tanıtılabilmiştir.

Koenigsegg’in uluslararası çapta gerçek anlamda ismini duyurmasını sağlayan model ise 2006 yılında üretilen CCX olmuştur. Bu araç; sadece kendisi için üretilen motoru ile kullanıcısının daha da özel hissetmesini sağlamaktadır.

Hemen sonrasında çevre koruma ve hava kirliliğiyle mücadele kurallarına dikkat edilerek üretilen CCXR ise; 2009 yılının Mart ayında Forbes dergisi tarafından dünyada gelmiş geçmiş en iyi araba olarak seçilmiştir.
2010 yılının Aralık ayında ise daha önce eşi benzeri görülmemiş bir model olan Koenigsegg Agera ile “BBC Top Gear Hypercar” ödülünü kazanmıştır.

Koenigsegg kimin?

Günümüzde şirketin işlerinin başında hala Christian von Koenigsegg bulunmaktadır. 25 mühendisi ve 97 çalışanı ile şirket; spor arabalar için inovatif çözümler üretmeye ve araçları için gerekli donanımları kullanıcılara temin etmeye devam etmektedir.



[Resim: Lada.jpg]

Lada

Lada Hakkında

Volga Otomobil Fabrikası 27 Temmuz 1966 yılında, Kuibyschewer (bugünkü adı ile Samara) bölgesinde, yıllık 600.000 otomobil kapasitesi ile üretime başlamıştır. Bu üretim için ıtalyan Fiat ile 1966 yılında teknoloji ve lisans anlaşması yapılmış olup, şirketin yönetimine ülkenin otomobil bakanı Viktot Nikolayavich atanmıştır.
1967 yılının Nisan ayında ilk Jiguli otomobilller (sonraki modeller Lada adını almıştır) üretim bandından çıkmaya başlamıştır.

Aracın projelendirme aşamasında Fiat, Moskova Enstitüsü Nami ve şirketin araştırma – geliştirme departmanı birlikte yer almışlardır. Fiat 124 adı ile 1966 yılında sınıfında yılın otomobili seçilen bu model VAZ 2101 adı ile de ülkesinin en popüler otomobili olma sözünü veriyordu.

1971yılının Mart ayında yıllık 220.000 adet otomobil üretim kapasitesine ulaşan fabrika 1972 yılının Ocak ve yine aynı yılın Eylül ayında kapasitesini arttırmış, Aralık 1973 yılında ise fabrika bütün olanakları ile tam kapasite üretime ulaşmıştır.

Avtovaz yıllık 750.000 adet imalat kapasitesi ile Rusya ve Doğu Avrupa’nın en büyük otomobil üreticisi konumundadır. 1970 – 2003 yılları arasında 600.000 adeti Vega modeli olmak üzere toplam 22 milyon araç üretmiştir.
Ayrıca lisans anlaşmaları ile aralarında Ukrayna, Kazakistan, Mısır ve Ekvator ülkelerinin de bulunduğu 18 ayrı montaj tesisleri de faaliyet göstermektedir.




Bul
Alıntı


Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi