Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nefsi Hayvani, Ruhu Hayvani ve Meleklik Vasfi (Karoglanin 29. 06. 2013 Vaazi)
#1
Eski 
[Resim: islamiresim-www-karoglan-de-islamidizayn7.png]


Nefsi Hayvani, Ruhu Hayvani ve Meleklik Vasfi


29. 06. 2013 Cumartesi


Euzubillahimineşşeytanirracim

Bismillahirrahmenirrahim


Ya eyyuhellezine eamenu innemel müşrikune necesun fela yakrebul mescidel harame beade amihim heza...


Sadakallahul aziym Tevbe Suresi 28


Allahümme salli ala Muhammedin ve ala elihi ve ezvacihi ve evladihi ve ehli beytihi ve eshabihi ve etbaihi aleyhim ecmain.


Yolculugumuza başliyoruz.


insanin terakki yolunda yedigi ictigi şeyler yani nebatat cinsi,

nefsi hayvanidir yani bir yemek icin güzel ise ne kullanilir enfes,

nefis yemek denir yani Yiyecek ve icecekler cinsinden olan nefise nefsi

hayvani denir. ve yine ahlaklar bazinda olan ruhu hayvaniye yani köpek

gibi sadik at gibi asil ve benzeri filller o kimsein ruhu hayvanini

bildirir eger ruhu hayvani temizlenmiş ise o kimse o hayvanin yüksek

ahlakina ulaşmişdir yok eger ruhu hayvani temizlenmemiş ise o hayvanin

cinsi olan fakat düşük meziyetli olan bir ruhu hayvanin sifati ile

sifatlanmişdir mesela köpek ve cinsinin en üstün meziyetlisi kitmir olup

yani evcil köpek olup dostlarini bekleyip koruyan ve onlar icin

gecesini gündüz eden ve onlardan bir an bile ayrilmak istmeyen bir

yüksek ahlak ulaşinca o kimse eger köpek cinsi ise ruhu sultani onun

gökcek ahlak sahibi olmuş demekdir. orda kalmayip köpek insana en yakin

hayvan olup ondanda üste yüklselip insan olmayi yeglemelidir. yoksa

nefsi hayvan onu aşagiya dogru ceker. nefsi hayvana gelince nefsin

keyfiyet duydugu yemek icmek ondanda aşagisi giymek kuşanmak ve cinsi

münasebette bulunmak gibi nefisin haz aldigi duygulari veren tatmin

edici şeyler. eger kişi kendini tatli ile tatmin ediyor ise o zaman

sicak ve gadab ona galip dir ve cabuk celallenir. yok eger tuzlu ekşi

şeylerden tatmin oluyor ise bu sefer kiş tabiatli ve bu yüzden sert

kirici kesici dondurucu karanlik ona galip gelmiş demekdir. ve yine

kimse cinsel yoldan tatmin olabiliyor ise bu sefer ona nefis galipdir.

yani nefsani arzular galipdri icki kumar kadin kiz sigara gibi eroin

esrar gibi nefsani arzular galipdir.


ve üc ceşit tabiat vardir ve yukarda yazdigimiz nefsi hayvani

kimseler yani bu kimslerin cibilliyati daha ruhu hayvan cikmamiş kimsler

bunlar nefsi hayvaniye tabidirler ve onlar yemek icemk giymek altin

inci gibi arzulari cok olan kimsleler bu kimseler ne zaman o nefsani

arzularini kisabilmeyi ögrendiler ve altini seviyor ise altin sevgisini

öldürcek yemek seviyor ise yemek sevgisini öldürcek ve yine giymek

seviyor ise giyme sevgisini öldürcekki ruhu hayana ilhak olsun yani

hayvanin ruhu olunca hayvanlar yaşamak icin yerler ve kürkleride

Allahdandir. yani hayvan cibilliyatina cikmak icin yaşamak icin yiyip

yaşamak icin giyinmek ahlak olcak. bu ahlak oldumu artik o nefsi hayvani

ruhua sahip olur ve beden sahibi olur ve ruhu hayvan sahibi birisi

ahlakina bakacak aslan gibi parcaliyormu kuzu gibi meliyormu yahut keci

gibi inatmi ediyor yahut tilki gibi kurnazlikmi ediyor ve benzeri

ahlaklar ile ahlaklanan birisi kendi ruhu hayavanini yani cibilliyatini

bilebilir. artik cibilliyati kandirmak ve kurnazlik olan kimse ne zaman

kandirma işini terketti ve insanlari kandirmak yerine insanlara yardimci

oldu, o zaman, o ruhu hayvan yükselir ve insan sifati giyer.ve insan

olan kimse vaazdan nasihatan anlamya başlar ise ve salihlerin

sohbetinden hoşlanir hale gelirse, kirk kişi bir araya gelseler, ve

Allahi ansalar, ve sohbetleri Allah sohbeti olsa, oraya melekler iner ve

etraflarini cevirir hadisi geregince ve o meclisdeklere dua ederler ve

Allah meleklerine sorar bu kullar ne istiyor diye, cehenneminden korkup

cennetini istiyorlar der melekler ve bunun üzerine cenabi mevla buyurur

onlar cehennemimi görmüşlermi? hayir. peki cennetimi görmüşlermiki onu

istiyorlar ? hayir ya rabbi derler. ve bunun üzerine cenabi mevla onlari

cehenneminden azad ettgini ve onlari cenetine koymalarini emreder. ve

böylece o kimseler meleklik vasfina yükselirler.cennetlik olurlar. Amma

nefsi hayvani ve ruhu hayvani hep firsat gözetirki o insani aşagi cekip

tekrar arzularinin esiri etmek icin.işde terakkinin yani yükselmenin en

kestirme yöntemi arzularina gem vurabilmekdir.ister bu para olsun, altin

gümüş olsun, ister kadin kiz olsun, sigara alkol olsun, ister yemek

icmek veya giymek olsun. hepsi birer arzudur ve gecicidir giydin arzun

bitti, Yedin doydun arzun bitti,


yahut bir kadin bir erkekle , veya bir erkek ,bir kadinla

birlikte oldun bitti, artik yenisini aramaya başlarsin, eger nefsin

,nefsi şehavani olduysa. evim olsun der durusun yahut evin oldu bu

seferde arabam olsun dersin. araban oldu birde ucagim olsun dersin yani

arzu, arzu, arzu.nefsi şehavani nasil cimada en fazla on dakikada söner

biter tamam olursa işde arabada atda kadinda kizda böyledir sigarada

ickide böyledir yani şehavani zevkler elde ettimiydi artik tadi biter o

elde edinceye kadardi.işde canin cok sigara cekdi yakdin bir sigara

tamam hevesin söndü ve elde edince istegini nefis susar bir süre.


işde meleklerde sohbetten tad alirlar ayni o bizim ekmekden

yemekden aldigimiz hazzi tadi onlarda sohbetten alirlar ve peygamberimiz

bir hadisinde buyurmuş cimaya hurlilerle bir an sohbet tadi

verlimişdir. yani hurilerle sohbettte böyle bir tad aliniyormuş düşünün

uzun bir sohbet oldugunu her gün gördügünüzü sohbet ettginizi. yani

cennet nimetlerin en lezzetli oldugu yerdir. işde insanlarda salihlerle

arkadaş olursa ve onlarian sohbet meclisinde bulunursa ve onlarin

meclisinede melekler geliyor ise o zaman işde alimlerin sohbetinden tad

alan kimseler işde meleklerin meclisinde oturmuş olurlar ve eger

hurilerle oturmak böyle bir tad ise işde gercek alimlerin sohbetide işde

insana böyle hurilerle birlikte olma lezzeti verir ve o tadi alan bir

kimse sohbet meclislerini arar durur.


Bu haftaki sünnetimiz mümin kardeşine dua etmek yani hayir dua

etmek .Atalar demişki kalp kalbe karşidir. işde bir kimsenin aklina bir

dostu bir ahbabi geldiyse ona dua etsin. bilsinki o ahbabinin aklina da o

kimse gelmiş demekdir. kalpler kalplere karşidir. o yüzden mümin kulun

mümin kula duasi müstecapdir.Eger bir kimsenin de aklina kötü kimseler

geliyor ise bilsinki, o kötü kimse ona bir hainlik ve kötülük

peşindedir.cünkü onun aklindada sen oldugundan, seninde aklina o kimse

gelmişdir.


Bidat demek dinde olmayan şeyler demekdir.


mesela yumurta kaynatinca ,yumartaya tuz ekmek, güzeldir tad

verir. hele birde karabiber tuz ekersen enfes olur, amma ne tuz ne

karabiber yumurtanin aslindan degildir yumurtayi yumurta tadinda yemek

icin, yan lezzetleri kesince, tuzu karabiberi eklemeyince, yumurta

safmi, gercek yumurtami degilmi belli olur. yok eger yumurtaya karabiber

tuz ekersen o yumurta sahte yumurtaysada sen yine lezzetle yersin ve

yumurtanin gercek olup olmadigini anlamazsin. işde dinde olmayan şeyler

her ne kadar tuz karabiber gibi dini tadlanirsada onlar dinden degilse

bidattir mesela tesbih namazi diye birşey yokdur bu sonradan cikmişdir

cebrail aleyhisselamin tarif ettigi bir tesbih namazi yokdur namazi

tarif mesela cebrail şöyle bir tesbih namazi ögretti peygambere diye bir

hadis yokdur. namazi tarif eden cebraildir ve hic bir hadisde

cebarilden tesbih namazi rivayeti yokdur.eger bütün din ahkami yani

islamin hükümleri peygambere ayet ayet indi ise ve dinde olan bütün

ibadet taatlerde cebrailden ögrenildi ise o zaman kim bu bidati dinimize

sokdu. neymiş en az ömründe bir kez kilcakmişsin birde kandil

gecelerinde yapacak bir şey bulamayip işde böyle bir bidat uydurmuşlar.

Ey mümin uyanik ol yumurtani oynatma böyle bidatcilere.mevlüt okumak

okutmak bidatmidir. mevludunun peygamberin dogdugu gün olan mevlud

kandilinde okunmasinda bidat olmaz,amma her kandil okunmasi bidattir.

cünkü peygamber dogum günü olan rebiul evvelini onikinci gecesi gelince

dogum gününde olan hadiseleri anlatirdi ve yaad ederdi. o yüzden

mevlidde peygamberin dogum hadisesini alnattigindan sadece mevlüd

kandilinde okunmalidir. berat gecesinde peygamberin dogumundan bahsetmek

cenazede dügün marşi calmak gibi birşey yahut dügünde cenaze marşi

calmak gibi birşey böyle ahmaklik olurmu hic.


Ramazan bayraminda kurban keselim o zaman, kurbandada şeker

dagitiriz . (BibBiiiiiib Kafa) olmayin ey insanlar öyle mevlüd de bu ne bilmem kimin

ölümü bu ne bilmem kimin dogumu diye okutulmaz.


Din saf dir ve temizdir ona pislik ve necaset bulaştirmayin. işde

başta yazdigimiz ayetde buyrulan bu günlerinizden sonra müşrikleri

(Allaha eş koşanlari) kabeye ve mescidlerinize sokmayin onlar necisdir

buyruluyor.yani necaset görünen pislik demekdir. yani kafirler demiyor

Rabbimiz müşrikler buyuruyor. yani Allahlik taslayan ahmaklar demekdir

bu. mesela adamin allahi para olmuş, bu adami mescide sokmayin. mesela

adamin allahi kadin kiz olmuş, bu adami mescide kabeye sokmayin. mesela

adamin allahi yemek icmek olmuş ,yahut araba olmuş,yahut ev villa

apartman olmuş ,bakdimi adam neye tapar olmuş belli olur. işde(Baş (BibBiiiiiib Amca1)ve

akp de koltuga tapar olmuşlar. Allahi koltuk olan ,iktidar olanin

Allahin mescidlerine girmesine bile izin yok iken. Adam nerdeyse

peygamber ilan edilcek. tabi tabi allahi koltuk olanin peygamberligide

işde böyle kendine tapanlara polislerine 24 ay maaş kiyak oldu.


Tövbe haaşa tövbe haaşa bu kadar peşin maaşi Alah kularina

vermeyip inasana kazandiklari var buyuruken bu Adam firavunluga kalkti

artik. kime doppel maaş ,halki coplayip gaza boganlara zulum edenlere,

halkina zulum edenlere maaş . nerden bu bol kese(Baş (BibBiiiiiib Amca1)bey bunlarin

hesabi bir bir sorulcak sana, merak etme, biriktire koy.sanki babasinin

cebinden öder gibi bu zalimlere iki sene ikramiye


nerden geliyor bu bolluk Allah aşkina birde bize söyle. Dünya böyle firavunlara kalmiş maalesef.


Dalkavuklarina altin sacan padişah. Allah sana mezarda nasip etmesin inşallah, pis herif.


halk bir tüp gazini degiştircek para bulamasin sen böyle

dalkavuklara devletin hazinesinden 24 aylik maaş ver. utan lan utan,

artik ne Allahtan korkmak kalmiş bu adamda nede kullardan utanmak. tüüüü

yüzünü yüyenler görsün emi.


Mesbuk demek dinde imama sonradan yetişen kimse demekdir.


Mesbuk olan kimse imam selam verdikden sonra o imama yetişemedigi yerleri tekbaşina kilar.


Zamanin imami Mehdidir ve Mehdinin sohbetine namazina sonradan

veya sondan iki önce sondan bir önce yetişen ve onu taniyan mehdiyi

buldugu sohbetinden önceki bütün sohbetlerini yalniz başina talim

etmelidir.Eger bu grup halinde yapilirsa ve o grupda kirk kişi olursa o

meclise meleklerde katilir. ve öyle bir meclisdeki bir sohbetin tadi

diger sohbetlere iştiyaki artirir ve kim kiminle beraber onlara

benzemeye calişirisa ondandir hükmü geregi meleklerle oturup kalkanlarda

melek ahlakina yükselirler.


Amma bu demek degildir artik bir daha günah işlemez. halbuki

bundan sonra yol daha zordur cünkü nefsi hayvani ve ruhu hayvani ona

düşman olur ve onu aşagi cekmeye ugraşirlar.


Rabbim insanligimizi ve insanliginizi artirsin


Elfatiha massalavat.


Başağaçlı Raşit Tunca

Vaazi mp3 olarak indirmek icin linke sag tikla farkli kaydeti sec


https://efsane1turk.net/Resimci/Dosyalar...ayvani.mp3




Bul
Alıntı


Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi