Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Yedullahe fevga Eydihim (1-Haziran-2011 Vaazi)
#1
[Resim: huve.jpg]

YEDULLAHE FEVGA EYDiHiM
01-Haziran-2011-Carşamba saat:00:39

Euzubillahimineşşeytanirracim

Bismillahirrahmenirrahim

Kale lehu musa hel ettebiuke ala en tüallimeni mimma ullimte ruşda .

Kale inneke len testetıy'a meıye sabra .

Ve keyfe tasbiru ala ma lem tühıt bihı hubra

Sadakallahul aziym

kehf -66-67-68

Esteuzubillah

veraeytannase yadhulune fi dinillahi efvacen

sadakallahul azim nasr suresi

ve sallu ala seyyidina Davud yedullah

ve sallu ala seyyidina süleyman hakimullah

ve sallu ala seyyidina musa kelimullah

ve sallu ala seyyidina isa ruhullah

ve sallu ala seyyidina muhammed rasulullah.

Yolculugumuza basliyoruz

Yolculugumuzda gecen hafta zebhullah lakabli peygamberi azimuşşan efendimiz ismail aleyhisselamdan bahsettik

Bu hafta ise Davud Yedullah ve Süleyman Hakimullah efendilerimizden bahsedecegiz.

Bilim adamlari biyolojide araştirmişlar ve diyorlarki insan bedeninde hemoglobinler deki demir oksijeni tutuyor ve onlar gidip oksijeni hücrelere veriyorlar ve 48 saniyede bir hücreleri bu oksijen ile nefes aldiriyorlar diyorlar.

bre ahmaklar insan bedeni kainatin haritasidir.

bedene demir bulaşmasi ancak şeytan aleyhillanenin cennette adem atamiza girip cikip sonra bu neyse ben buna itaat etmem deyip göbek mahalline rastgelecek şekilde tükürmesi sonucu bulaştigi kadar demir vardir yoksa insan bedeninde demir denen madde yok idi demir zaten adem yaratilirken dünyada yok idi ademin topragi alindiginda toprakda demir maddesi yok idi.

şeytanin tükürdügünden haberdar olan cenabi mevla cebraile emreder git benim halifemi o tükrükten temizle buyurur ve cebrail aleyhisselam gider ve adem atamizin göbek mahallini temizler ki buradan nefsin bir ucuna cikan giriş kapisi acilmiş olur ve adem atamiz herkes göbek bagi ile halkedildigi halde onda göbek bagi yok idi amma işde şeytan alehillanenin tükürmesi ile ondada göbek yolu acilmiş oldu. bilinirki kadinlar hamile kaldiginda demir kaybi meydana gelir ve bazi kadinlar demir hapi ile dişardan desteklenir.

halbuki bu demir ile işde göbek bagi kani oluşturulurki işde o göbek bagi kani normal kan gibi degildir ve o kandaki karişim işde şeytan aleyhillanenin tükrügü gibidir.bu göbek baginin yaratilma hikmetide yine cennetde oldugundan aynen suni bir cennet gibi olan anne karninda cocuk yaşar iken bu göbek bagi yaratilir ve ondan cocuk besin akimi ile beslenir. göbek kordonunda besin akişini işde o göbek bagi kani saglar yani.şeytan aleyhillanenin mürebbiyesinden gecmeden insan dünyaya gelmiyormuş. haa diyecekler ki yine bu ne sacmaliyor. yani şeytanin maddesi olan demirin ve o demirin göbek bagi kanindaki hali ile olan mürebbiyeliginden bahsediyoruz yani daha anne karninda iken cocuk şeytan alehillane ile tanişiyormuş.

o tükrüge benzer olan demirin mürebiyeligi olmasa insan bedeni kemiklerin oluşmasini saglayamaz işde etin icinde kemik düremez cocuk et şeklinde iken bu mürebbiyelik ile etlerin icinde kemik düremeye başlar.Yani dünyamizdada insan oglu şeytanin kandirmalarina karşi gelerek ayakda durmasini ögrenir yikilmadan durmayi ögrenir şeytan aleyhillane herkesin mürebbiyesidir terbiyecisidir aynen bir aslan terbiyecisi gibi onada insani kirbac ile terbiye etme kuvvesi verilmişdir yani

işde onun kirbaci kibirdir ki insan eger bu kirbacin hikmetini yanliş anlar ise o zaman sadistler gibi kirbacdan zevk almaya başlarki onun kirbaci terbiye edecegi yere bu seferde onu

şeytan olmaya yöneltir.

Bu günümüzün bilim adamlarinin yöntemi yanlişlardan dogruyu bulma yöntemidir bu eskidende böyleydi şimdide böyle.

yani bizim yalnişlarimizi yola koysak bagdata yol olurdu amma gercek olan şudurki yanlişlarina bakarak ders alip dogruyu bulmakdir.ihdinassiratel müstakim budur, ya rabbi bize dogru yolu hidayet et demekdir ne demek bu peki yani ya rabbi bize dogru yolu buldur. demekdir.

Allahu Tealanin kebir ismi celili vardirki bu isminin tezahuru yalnizca seytan aleyhillaneye verilmişdirki oda onu yanliş anlamiş ve şeytan olmuşdur insanoglu kebir ismi celilini taşiyamaz şeytan meleklerin hatibi olmasina ragmen o dahi anlayip bunun hikmeti tezahürünü taşiyamadi.

Kebir kübra ve kibir kelimeleri ayni ismin tezahürleridir.

Cenabi mevla kurani hakimde tekabbür edenleri Allah sevmez buyuruyor yani kibirlenenleri cenabi mevla sevmez.

geldik kibir bahsine ve daha önceki vaazlarimizda vaaz ettigimiz şeytanin yapisin demir oldugu ve onu davud aleyhisselamin kütlesi ve hacmi ne eder bildiginden onu okka denen ilk ölcme birimine böldügünü bahsettik.işde kibir zerre kadar cürmü olan bir kün yani Allahin var demesi ile var olmuş olan varligin cürmünü unutup toz zerresi kadar olan cürmünü hacmini gramini okkasini kilosunu unutup kainati ben yarattim havalarina girmesi demek kibirlenmekdir.Allah ise böyle kibirlenenleri sevmez ki her insanin yaninda iki melek ellerinde bir gem tutar vaziyettte bulunurlar ve bu gem ile kim kibirlenmeyip tevazu eder ise onun başini yukari kaldirip Rabbimiz onu aziz et diye dua ederler başi boynu egik müslümanin kafassini dik tutumasini saglarlar ve eger o kişi kibirlenirse o gemi aşagi dogru cekip onun kafasini aşagi ceklerlerki onada rabbimiz onu zelil et diye dua ederler.

Allahümme salli ala yedullah Davud rasulallah

La ilahe illalah davud yedullah

La ilahe illalah süleyman hakimullah

La ilahe illallah Muhammedun Rasulullah.

Biz muhammed aleyhisselamdan ögrendikki

Sünneti seniyeye tabi olmak diye bir şey yani islamin mirasini devralmak ve devam ettirmek demek sünneti seniyeye tabi olmak demekdir. sünnette tabi olanlara ise peygamberimiz in eeli beyti olduklarini bize ögretti işde farisilerin seyyidi selmani farisi peygamberimizin ehli beytinden dir yani o peygambere taabi olmuş ve bunun ile peygamberin eeli beyti olmuşdur yani işde namazda tahiyatta okuduguz salli barik dualarinda ne dua ederiz

Allahümme salli ala muhammedin ve ala eeli muhammedin kema salleyte ala ibrahime ve ala eeli ibrahime inneke hamidun mecid diye dua ederiz. yani eeli muhammede her müslüman her gün beş vakit dua ederiz. işde seyyid demek bulundugu grubun icinde secilmiş olan yani mesela develer icinde salihin devesi develerin seyyididir baliklar icinde yunusun baligi baliklarin seyyididir kitaplar icinde kuran kitaplarin seyyididir köpekler icinde ashabi kehfin kitmiri köpeklerin seyyididir, yani grubunun azizi olma hali bunuda biz kuranda kehf suresinden ögreniyoruz

musa aleyhiselam hizira tabi olmak istedi hizir aleyhisselam sen sabredemezsin ki sen hikmetini bilmedigin bir ilme nasil sabredeceksin demesine ragmen ona tabi oldu üc adim sonra ondan ayrildi devam edemedi. bunun yaninda kitmir köpegi köpeklerin seyyidi ashabi kehfin kapisinda ücyüz küsür yil bekledi ayrilmadi ve kalkinca onlara kac sen kaldiklarini dile gelip söyledi ve dediler sen nerden biliyorsun ücyüz küsür sene kaldigimizi ve o köpeklerin seyyidi dediki ben uyuya kalirimda sizler magaradan cikar gidersiniz diye ben daha magaraya girdigimden beri ac susuz gözü kirpmadan bekledim dedi, yani neymis seyyid olmak başimdaki kuş ucar gider diye kipirdamadan durmak kitmir gibi gözünü kirpmadan beklemek Allahin aziz kildigi dostlarina tabi olmak yalnizca onlarla birlikte olmayi dilemek yoksa kitmirde gidip kendime yiyecek bir sey bulayim diyebilirdi o ise yemekden icmekden uyumakdan daha ziyade bu dostlar ile birlikte olmayi secdi ve seyyid oldu musa ise hizira itiraz ederek hikmet ilminden mahrum oldu taabi oldugu amirine itiraz ederek cok mühim bir ilimden mahrum kaldi kitmir ise boyun egdi ve onu rabbimiz azimuşşan kitaplarin seyyidi kuranin icine aldi ve onun köpeklerin seyyidi oldugunu beyan etdi, ey insanlik zamanin emiri hizir gibidir o hikmet ile hareket eder eger siz ona musa gibi itiraz eder iseniz hikmetten mahrum kalirsiniz ve zamanin emiri mehdinin cemaati olma şerefinden mahrum kalirsiniz.

gelelim bu haftaki FIKIH konumuza önümüzdeki cuma inşallah üc aylara girecegiz rabbim ümmeti muhammede hayirli mübarek günler ile şerefyab olmayi nasip ve müyesser kilsin bizi rahmeti ile ramazanada ulaştirsin inşallahu rahman.işde oruc tutma günlerine geliyoruz.

bizim meselemiz ise oruc tutmak degil orucu bozmak meselesi

işde günlerin uzun olmasi hasbiyle güc yetirmeyenlerin tutamamalari veya tutanlarin oruclarini bozmalari halinde orucun kazasi gerekir. fakat alimler demişlerki bilerek bozan 61 gün oruc tutar

bir ceza caydirici olurda bu kadarmi caydirici olur adam zaten bir güne sabredememiş sen onu nasil 61 gün ile cazlandirisin bu peygamberin hangi sünnetinde var nerden cikardiniz bu 61 keffaret işini.Allahu teala nin rahmetim gazabimi gecti buyurmasi bu mudur. cenabi mevla rahmandir rahimdir gafurur rahimdir.

Nasil bir anne evladina bir tokatlik sucuna iki tokat atilmasina razi gelmez ise gafuru rahim olan cenabi mevla kuranda bakara suresinin miracda hediye edilen bölümü emnerrasulude ne dememizi emrediyor, esteuzubillah rabbena la tuahizne innesine ev ehta na,

Rabbimiz güc yetirmeyipde hata eder isek yani innesine güc yetiremedigimiz vakit ev ehta na hata edersek la tuahizna bizi sorumlu hesabdar tutma.

kuranda böyle bir ayet var iken 61 gün kefaret neyin nesidir

hangi sünnet ile tatbiki görülmüşdür. bunu kabul etmek demek Allahu tealanin adalaetinin ve rahmetinin genişligini anlamamakdir hikmetten bi haberlikdir.

oysaki kurban kesme hususunda muhammed aleyhiselamin bir ashabi peygamberimize gelir ve der kurbani kime dagitayim peygamberimiz medinenin fakirlerine der

medinede benden fakirimi var der

onun üzerine öyleyse al git cocuklarinla ye buyurur

hadisin tam metni elimde yok elinde olan dan rica ediyorum Allaha rizasi için bu vaazin yanina bu hadisi ekleyin.

tam aynisi olmasada buna yakin bir haldedir bu hadis. yani islam katlanamayacaginiz yükü yüklenmek degildir, bu keffaret hükmü verenler hicmi emenerrasulu okumamişlar acaba.

kaza vardir kazada orucun kazasi orucun bozuldugu degil tutulamadiginin cezasidir .oda bire bir olarak tutulur.

bilmeden yiyeni birakin uyarmayin karinini doyursun sonra uyarin diyen peygamberin ümmeti keffaret diye bir hüküm cikarmişlar.

Tövbe haşa Allah tefecimi ki on lira borcu ödeyemedin diye iki ay sonra yüz liraya daha sonra bin liraya cikarsin tövbe tövbe ya rabbi. Hikmetten nasibi olmayan ahmaklarin anladigi bu olur faiz haramdir Allah faizi sevmedigi gibi kimsenin boynunada bir gün oruca 61 gün faiz koymaz inşallahu rahman hikmet budur hikmet ile amel etmek budur yoksa hikmetten nasibi olmayanlar gibi bir gün oruca +61 gün faiz koymak degildir.Allahu teala Rabbimiz faizci degildir müfsidleride sevmez.

işde Sallu ala süleyman hakimullah demek hikmet ve adalet ile hükmetmek demekdir. süyleyman aleyhiselam efendimzin babasinin verdiği hükmü daha güzeli ve hikmet ile hükmeden peygamberi azimuşşan efendimizdirki.

bir kadinin cocugu kaybolur ve başka bir kadinda bu cocugu kucaginda cocugu olmadigindan benimsemiş ve benim cocugum demişdir. cocugun asil annesi kadiya yani zamanin emiri davud aleyhisselama gider ve cocugu beninden tanidigini kendi cocugu oldugunu söyler.Davud aleyhiselamda kadinlari cagirir cocuk kimin sütünü emer ise o annesidir der bunun üzerine cocuk yalniş anneye gider yine itiraz edip süleymana gider ler süleyman aleyhiselam getirin cocugu ve birde bicak getirin der ne yapcan bicagi kesip iki ye bölcen yarisini sana yarisini sana vercen der bunun üzerine gercek annesi tamam kesme cocuk benim degil onun der cünkü merhametinden kendi cocugunun kesilmesine razi olmaz bunun üzerine süleyman aleyhisselam alir cocugu gercek annesine verir ve hikmet ile hükmetmiş olur ve sallu ala seyyidina hakimullah olur . hikmet ile hükmeden olurlar cenabi mevlanin hakim ismine mazhar olurlar.

davut aleyhiselam ise Rabiyetül ediviyanin babasinin ismi oldugu gibi yani rabiyenin babasi yani mürebbiyenin babasi.işde bizim töremizde gelenek görenegimizde bir mürebbiyeye evlat teslim edilirken denilirki eti senin kemigi benim diye teslim edilip gelinir yani mürebbiyenin tokati kirbaci o evladin terbiyesi icindir.

esteuzubillah yedullaha fevga eydihim .

yani onlarin elinin üstünde Allahin eli vardir demek Rabialarin yani mürebbiyelerin yani mürşidi kamillerin ve baba peygamberlerin elinin üstünde Allahin eli vardirki o mürebbiye oluşlarindandir.Allahu teala davut ile süleyman aleyhisselami baba ogul halketmesi ise onlara hikmet ilmi ögretilmişdir ki onlar

Rabialar ve mürebbiyeler hikmet ile kareket ederler yoksa avam onlara musa gibi buda ne söylüyor ne amel ediyor diye hikmet ilminin seyyidi HIZIRA itiraz eder gibi itiraz ederler.

Rabbim inananlara Sünneti seniyeye sarilip sünnet ile seyyidleri tanimayi nasip etsin seyyidleri taniyinca onlarin elinin üstünde Allahin elinin oldugunu bilmeyi müyesser kilsin bilenleride hikmet ile amel edenlere itiraz etmeden kitmir gibi onlarin yoluna yemekden uykudan rahattan gecerek rabbimizin aziz kildigi ümmeti necata ilhak kilsin inşallah

El fatiha maassalavat.

Başağaçlı Raşit Tunca

Vaazi indirmek için linke sag tikla farkli kaydeti sec veya sesli olarak dinlemek için linke tikla

[Resim: Buradan1Red.gif]

https://efsane1turk.net/Resimci/Dosyalar...ydihim.mp3

Kar©glan

Başağaçlı Raşit Tunca
______________________

Schrems, 15 Mart 2019 Cuma Son Düzeltleme Yapıldı

Original Kar©glan

_______________________________________

Sessiz Zehirin - ve internetin Sesi ve Onun Şifası Olan - Radyo Karoglan

Ocak - Şubat - Mart - Nisan - Mayıs - Haziran

Temmuz - Ağustos - Eylül - Ekim - Kasım - Aralık

1 Senede/12 Ay

Pazartesi - Salı - Çarşamba - Perşembe - Cuma - Cumartesi - Pazar

1 Yılda/365 Gün

7 Günde/24 Saat

Vaaz - Dini Sohbet - Tasavvuf Sohbetleri - Radyo Karoglanda

RADYO KAROGLAN

Sessiz Zehirin - ve internetin Sesi ve Onun Şifası Olan - Radyo Karoglan





Signing of RasitTunca Original
By Kar©glan

Başağaçlı Raşit Tunca
Alıntı


Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi